Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324333
Title: Дизайн воспитательного взаимодействия в структуре деятельности педагога
Other Titles: Design of educative interaction in the structure of teacher's activities / S. P. Chumakova
Authors: Чумакова, С. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 518-522.
Abstract: В статье представлено авторское определение воспитательного взаимодействия как со-бытия педагога и учащихся, в котором средствами диалога осуществляется педагогическая поддержка субъектности учащихся в процессе их ценностного самоопределения. Исходя из специфики воспитательного взаимодействия установлены основные принципы отбора, конструирования и применения средств дизайна
Abstract (in another language): This article presents the author's definition of educational interaction as a co-event of a teacher and students, in which pedagogical support for the subjectivity of students in the process of their value self-determination is carried out by means of dialogue. Based on the specifics of educational interaction, the basic principles of selection, design and application of design tools are established
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324333
ISBN: 978-985-881-720-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
518-522.pdf311,37 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.