Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/324335
Title: | Кросс-культурный интеллект как компонент профессиональной компетентности педагога: условия формирования |
Other Titles: | Cultural intelligence as a component of a teacher’s professional competence: conditions of formation / I. L. Shauliakova-Barzenka |
Authors: | Шевлякова-Борзенко, И. Л. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 527-532. |
Abstract: | В статье кросс-культурный интеллект рассматривается в структуре педагогической компетентности как система соответствующих знаний, навыков, опыта деятельности и ценностных (взаимо)отношений, связанных культурными метакогнициями. Изучаются условия формирования кросс-культурного интеллекта через когерентность влияний социокультурного контекста и специально конструируемых мер организационного и педагогического воздействия |
Abstract (in another language): | In the article, cross-cultural intelligence is considered in the structure of pedagogical competence as a system of relevant knowledge, skills, experience of activity and value (mutual)relations related to cultural meta-concepts. The conditions for the formation of cross-cultural intelligence through coherence, the influence of the socio-cultural context and specially designed measures of organizational and pedagogical influence are studied |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/324335 |
ISBN: | 978-985-881-720-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
527-532.pdf | 320,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.