Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324335
Title: Кросс-культурный интеллект как компонент профессиональной компетентности педагога: условия формирования
Other Titles: Cultural intelligence as a component of a teacher’s professional competence: conditions of formation / I. L. Shauliakova-Barzenka
Authors: Шевлякова-Борзенко, И. Л.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 527-532.
Abstract: В статье кросс-культурный интеллект рассматривается в структуре педагогической компетентности как система соответствующих знаний, навыков, опыта деятельности и ценностных (взаимо)отношений, связанных культурными метакогнициями. Изучаются условия формирования кросс-культурного интеллекта через когерентность влияний социокультурного контекста и специально конструируемых мер организационного и педагогического воздействия
Abstract (in another language): In the article, cross-cultural intelligence is considered in the structure of pedagogical competence as a system of relevant knowledge, skills, experience of activity and value (mutual)relations related to cultural meta-concepts. The conditions for the formation of cross-cultural intelligence through coherence, the influence of the socio-cultural context and specially designed measures of organizational and pedagogical influence are studied
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324335
ISBN: 978-985-881-720-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
527-532.pdf320,82 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.