Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324311
Title: Использование приёмов развития критического мышления для совершенствования читательской грамотности учащихся
Other Titles: Using critical thinking development techniques to improve students' reading literacy / A. V. Sakoulevitch
Authors: Сакулевич, А. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 396-401.
Abstract: В статье представлено описание системы приёмов развития критического мышления, адаптированных автором к учебным задачам предмета «Русская литература» и характеристикам литературного контента с целью совершенствования читательских умений и повышения читательской грамотности учащихся. Использование адаптированных приёмов развития критического мышления позволяет совершенствовать читательские умения, развивать навыки визуализации информации, способствовать формированию у учащихся личностных смыслов
Abstract (in another language): The article presents a description of the system of techniques for developing critical thinking, adapted by the author to the educational objectives of the subject «Russian Literature» and the characteristics of literary content in order to improve reading skills and increase the reading literacy of students. The use of adapted techniques for developing critical thinking allows the teacher to improve reading skills, develop information visualization skills, and contribute to the formation of personal meanings in students - to create conditions for raising a competent reader
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324311
ISBN: 978-985-881-720-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
396-401.pdf320,37 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.