Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324303
Title: Историко-педагогический анализ становления и развития эвристического подхода в обучении
Other Titles: Historical and pedagogical analysis of the formation and the development of a heuristic approach to learning / I. I. Petrashevich
Authors: Петрашевич, И. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 355-360.
Abstract: Представлен историко-педагогический анализ становления и развития эвристического подхода в педагогике. Обобщены подходы к определению сути эвристического подхода и непосредственно понятия «эвристический подход». Отмечена эффективность его применения в обучении
Abstract (in another language): The historical and pedagogical analysis of the formation and development of the heuristic approach in pedagogy is presented. The approaches to defining the essence of the heuristic approach and the concept of «heuristic approach» are summarized. The effectiveness of its application in teaching is noted
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324303
ISBN: 978-985-881-720-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
355-360.pdf318,68 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.