Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/324298
Title: | Эвристический диалог как средство формирования функциональной грамотности при обучении математике в учреждениях общего среднего образования |
Other Titles: | Heuristic dialogue as a means of forming functional literacy in teaching mathematics in institutions of general secondary education / K. D. Nosova |
Authors: | Носова, К. Д. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 325-331. |
Abstract: | В статье рассматриваются особенности формирования функциональной грамотности на уроках математики в учреждениях общего среднего образования (УОСО), а также специфика разработки научно-методического обеспечения данного процесса; показаны возможности эвристического диалога в формировании функциональной грамотности обучающихся |
Abstract (in another language): | The article examines the features of the formation of functional literacy in mathematics lessons in institutions of general secondary education (GCE), as well as the specifics of the development of scientific and methodological support for this process; the possibilities of heuristic dialogue in the formation of functional literacy of students are shown |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/324298 |
ISBN: | 978-985-881-720-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
325-331.pdf | 388,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.