Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/324267
Title: | Педагог-исследователь как субъект качественных изменений в образовании |
Other Titles: | Teacher-researcher as a subject of qualitative changes in education / P.V. Zamkin |
Authors: | Замкин, П. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 183-187. |
Abstract: | В статье рассматривается потенциал педагога-исследователя как субъекта качественных изменений в образовательной практике. Исследовательская деятельность педагога выступает одним из условий внедрения современных достижений педагогической науки и научно-методических разработок в образовании, критического анализа и распространения передового педагогического опыта, повышения эффективности образовательного процесса |
Abstract (in another language): | The article examines the potential of a teacher-researcher as a subject of qualitative changes in educational practice. The research activity of a teacher is one of the conditions for the introduction of modern achievements of pedagogical science and scientific and methodological developments in education, critical analysis and dissemination of advanced pedagogical experience, improving the effectiveness of the educational process |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/324267 |
ISBN: | 978-985-881-720-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
183-187.pdf | 311,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.