Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/287261
Title: | Психолого-педагогические проблемы обучения взрослых в удаленном доступе |
Authors: | Бараева, Е. И. Василевская, Л. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2022. - № 2. - С. 12-16. |
Abstract: | В статье раскрывается проблема обучения взрослых в условиях реализации удаленной (смешанной) формы обучения. Рассмотрены принципы обучения и повышения квалификации взрослых, условия развития их мотивационной сферы и специфика обучения. Особый акцент сделан на возможностях интерактивных методов обучения в удаленном доступе. Представлены результаты анкетирования преподавателей УВО на предмет изучения трудностей при работе в удаленном |
Abstract (in another language): | The article deals with the problem of adult education in the context of the implementation of a remote (mixed) form of education. The principles of training and advanced training of adults, the conditions for the development of the motivational sphere of adults, the specifics of adult education are considered. Particular emphasis is placed on the consideration of the possibilities of interactive teaching methods in remote access. The results of a survey of HEI teachers in order to study the difficulties in working remotely are presented. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/287261 |
ISSN: | 2076-4383 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022, №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Бараева_ВШ_2022-2-012-016.pdf | 577,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.