Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271572
Title: Роль туризма в формировании единого рынка услуг ЕАЭС
Authors: Еловая, Елена Михайловна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2018
Publisher: Саратов, СГУ
Citation: Современные евразийские исследования : науч. журнал / Сарат. гос. ун-т. ; под ред. Ю. Г. Голуба. – Саратов, СГУ, 2018. – № 3
Abstract: Данная статья посвящена анализу перспектив формирования единого Евразийского туристского пространства на территории стран ЕАЭС. Формирование единого Евразийского туристского пространства для стран-членов евразийского экономического пространства является необходимостью, поскольку способствует углублению интеграционных процессов в целом, помогает конструктивно решать возникающие между государствами-членами проблемы, приобретающие особую значимость в условиях глобализации и информатизации мира. На пути к интеграции туристических услуг уже предприняты некоторые шаги, что закреплено в нормативно-правовой документации стран ЕАЭС. Анализируется ряд барьеров, препятствующих реализации построения единого Евразийского туристского пространства. Выделены необходимые практические направления по формированию в рамках ЕАЭС единого рынка туристических услуг, как с содержательной, так и с организационной точки зрения.
Abstract (in another language): This article is devoted to the analysis of the prospects of formation of a unified Eurasian tourist space in the territory of the EAEU countries. The formation of a common Eurasian tourist space for the member States of the Eurasian economic space is a necessity, as it contributes to the deepening of integration processes in General, helps to constructively solve the problems arising between the member States, which are of particular importance in the context of globalization and informatization of the world. On the way to the integration of tourist services, some steps have already been taken, which is enshrined in the legal documentation of the EAEU countries. A number of barriers to the implementation of the construction of a single Eurasian tourist space are analyzed. The necessary practical directions for the formation within the EAEU of a single market of tourist services both from a substantive and organizational point of view are highlighted.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271572
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Кафедра технологий коммуникации и связей с общественностью

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elovaya - 7.pdf261,06 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.