Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/4839
Title: Модель первого порядка двух конкурентов с эффектом рекламы
Authors: Калитин, Б. С.
Пристрем, Е. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика
Issue Date: May-2009
Publisher: БГУ
Citation: Вестник Белорусского государственного университета. Сер. 1, Физика. Математика. Информатика. - 2009. - N 2. - С. 74-81.
Abstract: The nonlinear differential market model of two interchangeable goods or services with subsystems of sales volumes is investigated with using of advertising by each of competitors. The problem about stability of the changed economic balance (with advertising) under condition of prices saving basically and in critical cases is investigated. = Исследуется нелинейная дифференциальная модель рынка двух взаимозаменяемых товаров или услуг с подсистемами объемов продаж при использовании рекламы каждым из конкурентов. Решена задача об устойчивости возмущенного (рекламой) экономического равновесия при условии сохранения цен в основном и в критическом случаях.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/4839
ISSN: 0321-0367
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2009, №2 (май)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18 КАЛИТИН.pdf432,91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.