Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/338303
Title: Нейросети в обучении английскому языку: как технологии персонализируют образовательный опыт
Other Titles: Neural Networks in English Language Teaching: How AI Technologies Personalise the Educational Experience
Authors: Горелик, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2025
Publisher: БГУ
Citation: Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. XV. — 2025. — С. 11—13.
Abstract: Статья посвящена анализу влияния нейросетей на современные методы обучения английскому языку, где адаптивность и персонализация становятся ключевыми факторами эффективности. В работе рассматриваются основные направления и формы такого взаимодействия на примере успешных кейсов внедрения искусственного интеллекта (ИИ) в образовательные платформы на примере Quizlet. Достигнутые результаты заключаются не только в повышении успеваемости учащихся, но и в формировании новой, индивидуально-ориентированной культуры обучения. Таким образом, образовательные технологии, которые максимально используют возможности ИИ, получают значительное преимущество в привлечении и удержании пользователей.
Abstract (in another language): The article is devoted to the analysis of the impact of neural networks on modern methods of teaching English, where adaptability and personalisation are becoming key factors of effectiveness. The paper examines the main directions and forms of such interaction using the example of successful cases of AI implementation in educational platforms such as Duolingo and Quizlet. The results achieved are not only in improving student performance, but also in the formation of a new, individually-oriented learning culture. Thus, educational technologies that maximise the capabilities of AI gain a significant advantage in attracting and retaining users.
Description: Ключевые слова: обучение; английский язык; персонализация; искусственный интеллект; нейросети; образовательные технологии; адаптивное обучение. = Keywords: education; English language; personalisation; artificial intelligence; neural networks; educational technology; adaptive learning.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/338303
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 15. - 2025.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gorelik_LangPractice_2025.pdf548,48 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.