Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/336587| Title: | Взаимосвязь Я-концепции и самоэффективности педагогов учреждения образования |
| Other Titles: | The relationship between the self-concept and the self-efficacy of educational institution teachers / A. A. Smyk, A. N. Ivkovich |
| Authors: | Смык, А. А. Ивкович, А. Н. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике : материалы III Междунар. науч.-практ. фестиваля, 21 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.), Т. В. Тратинко. – Минск : БГУ, 2025. – С. 295-301. |
| Abstract: | В статье представлены результаты эмпирического исследования, направленного на изучение взаимосвязи Я-концепции и профессионального самоотношения педагогов учреждения образования. В результате анализа полученных данных было установлено, что педагоги общего среднего образования принимают на себя ответственность за все, что происходит в их жизни, в профессиональной сфере в том числе. Также респондентам не достает веры в свой профессиональный потенциал, они склонны переоценивать профессиональную подготовку своих коллег и на этом фоне принижать уровень собственного профессионализма, приуменьшать личный вклад в общий результат труда |
| Abstract (in another language): | The article presents the results of an empirical study aimed at studying the relationship between the Self-concept and the professional self-attitude of teachers of an educational institution. As a result of the analysis of the data obtained, it was found that teachers of general secondary education take responsibility for everything that happens in their lives, including in the professional sphere. Also, respondents lack faith in their professional potential, they tend to overestimate the professional training of their colleagues and, against this background, belittle their own level of professionalism, downplay their personal contribution to the overall result of their work |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/336587 |
| ISBN: | 978-985-881-778-7 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2025. Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 295-301.pdf | 342,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

