Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/336480| Title: | Ядро универсальных компетенций как составляющая модели универсальных личностных компетенций педагога |
| Authors: | Куралович, Н. С. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Минск : РИВШ |
| Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2025. – № 2. – С. 48-53. |
| Abstract: | На основе анализа 20 концепций и моделей универсальных компетенций рассмотрены расширенные наборы компетенций и определено ядро универсальных компетенций, составляющее основу универсальных личностных компетенций педагога: эффективная коммуникация, стрессоустойчивость, лидерские навыки, инновативность, навык работы в команде, сотрудничество, активное обучение на протяжении всей жизни. |
| Abstract (in another language): | Based on the analysis of 20 concepts and models of universal competencies, extended sets of competencies are examined, and the core of universal competencies is defined, which forms the basis of the universal personal competencies of educators: effective communication; stress resilience; leadership skills; innovation; teamwork skill; cooperation; active learning throughout life. |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/336480 |
| ISSN: | 2076-4383 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2025, №2 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Куралович_ВШ_2025-2-048-053.pdf | 285,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

