Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336480
Title: Ядро универсальных компетенций как составляющая модели универсальных личностных компетенций педагога
Authors: Куралович, Н. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2025. – № 2. – С. 48-53.
Abstract: На основе анализа 20 концепций и моделей универсальных компетенций рассмотрены расширенные наборы компетенций и определено ядро универсальных компетенций, составляющее основу универсальных личностных компетенций педагога: эффективная коммуникация, стрессоустойчивость, лидерские навыки, инновативность, навык работы в команде, сотрудничество, активное обучение на протяжении всей жизни.
Abstract (in another language): Based on the analysis of 20 concepts and models of universal competencies, extended sets of competencies are examined, and the core of universal competencies is defined, which forms the basis of the universal personal competencies of educators: effective communication; stress resilience; leadership skills; innovation; teamwork skill; cooperation; active learning throughout life.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336480
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Куралович_ВШ_2025-2-048-053.pdf285,13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.