Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335584
Title: Учебные стратегии и процессы запоминания в преподавании иностранных языков
Other Titles: Learning strategies and memory processes in teaching foreign languages / E. V. Molchanova
Authors: Молчанова, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 20 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 199-201.
Abstract: Статья посвящена исследованию процессов запоминания и стратегии обучения, направленным на эффективное усвоение иностранных языков. Рассматриваются факторы, влияющие на запоминание новых слов и выражений, а также методы, способствующие эффективному обучению. Важность применения аутентичных заданий и создания значимого контекста для обучения подчеркивается на основе существующих теорий
Abstract (in another language): This article is devoted to the study of memory processes and learning strategies aimed at the effective acquisition of foreign languages. It examines the factors that influence the memorization of new words and expressions, as well as the methods that contribute to effective learning. The importance of using authentic tasks and creating meaningful contexts for learning is emphasized based on existing theories
Description: Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335584
ISBN: 978-985-881-795-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
199-201.pdf342,91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.