Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/335100
Title: | Обучение алгоритмизации учащихся начальных классов с аутизмом: результаты эксперимента |
Other Titles: | Teaching algorithmization to primary school students with autism: experimental results / E. Yu. Isaeva |
Authors: | Исаева, Е. Ю. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации : материалы ІІ Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 22–24 апр. 2025 г. В 2 ч. Ч. 2 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. В. Бровка (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 206-210. |
Abstract: | В статье рассматривается проблема обучения алгоритмизации учащихся начальных классов с расстройствами аутистического спектра (РАС). Освещаются трудности такого обучения и определяется его целесообразность, в силу выявленных «сильных сторон» учащихся с РАС. Приводятся характеристика учебно-методической разработки и результаты проведенного эксперимента |
Abstract (in another language): | The article discusses the issue of teaching algorithmization to elementary school students with autism spectrum disorders (ASD). It highlights the challenges of such learning and determines its feasibility, due to the identified "strengths" of students with ASD. The characteristics of the educational and methodological development and the results of the experiment are presented |
Description: | Раздел VI. Исследования молодых ученых: актуальные проблемы и направления |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/335100 |
ISBN: | 978-985-881-796-1 978-985-881-798-5 (ч. 2) |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2025. Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
206-210.pdf | 364,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.