Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335061
Title: Этическая парадигма цифровой образовательной среды
Other Titles: The ethical paradigm of the digital educational environment / T. N. Noskova, O. V. Yakovleva
Authors: Носкова, Т. В.
Яковлева, О. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Кибернетика
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации : материалы ІІ Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 22–24 апр. 2025 г. В 2 ч. Ч. 1 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. В. Бровка (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 32-35.
Abstract: Представлен подход к определению рамок этической парадигмы цифровой образовательной среды (ЦОС), а также ее актуальных инструментов – технологий искусственного интеллекта (ИИ), в образовании и воспитании. В основу подхода положена модель воспитания в ЦОС, основанная на трех концептах – субъект, взаимодействие, ценности. Показаны векторы расширения воспитывающей среды, а также ключевые этические вопросы и противоречия
Abstract (in another language): An approach to defining the framework of the ethical paradigm of the digital educational environment (DSP), as well as its relevant tools, artificial intelligence (AI) technologies, in education and upbringing, is presented. The approach is based on a model of education in a DSP based on three concepts – subject, interaction, and values. The vectors of expansion of the educational environment, as well as key ethical issues and contradictions are shown
Description: Раздел І. Пленарные доклады
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335061
ISBN: 978-985-881-796-1
978-985-881-797-8 (ч. 1)
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32-35.pdf492,33 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.