Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/335061
Title: | Этическая парадигма цифровой образовательной среды |
Other Titles: | The ethical paradigm of the digital educational environment / T. N. Noskova, O. V. Yakovleva |
Authors: | Носкова, Т. В. Яковлева, О. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Кибернетика |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации : материалы ІІ Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 22–24 апр. 2025 г. В 2 ч. Ч. 1 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. В. Бровка (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 32-35. |
Abstract: | Представлен подход к определению рамок этической парадигмы цифровой образовательной среды (ЦОС), а также ее актуальных инструментов – технологий искусственного интеллекта (ИИ), в образовании и воспитании. В основу подхода положена модель воспитания в ЦОС, основанная на трех концептах – субъект, взаимодействие, ценности. Показаны векторы расширения воспитывающей среды, а также ключевые этические вопросы и противоречия |
Abstract (in another language): | An approach to defining the framework of the ethical paradigm of the digital educational environment (DSP), as well as its relevant tools, artificial intelligence (AI) technologies, in education and upbringing, is presented. The approach is based on a model of education in a DSP based on three concepts – subject, interaction, and values. The vectors of expansion of the educational environment, as well as key ethical issues and contradictions are shown |
Description: | Раздел І. Пленарные доклады |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/335061 |
ISBN: | 978-985-881-796-1 978-985-881-797-8 (ч. 1) |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2025. Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.