Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335024
Title: К особенностям организации методической системы компьютерно-педагогического сопровождения математической подготовки студентов инженерных специальностей
Other Titles: To the peculiarities of the organization of the methodological system of computer and pedagogical support for mathematical training of engineering students / B. A. Badak
Authors: Бадак, Б. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации : материалы ІІ Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 22–24 апр. 2025 г. В 2 ч. Ч. 1 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. В. Бровка (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 104-109.
Abstract: В статье рассматриваются особенности организации методической системы компьютерно-педагогического сопровождения при обучении математике студентов инженерных специальностей. Описываются условия, необходимые для успешной реализации компьютерно-педагогического сопровождения (КПС) практико-ориентированной математической подготовки студентов технического университета. Под КПС понимается системное, дидактически целесообразное использование электронных ресурсов (компьютерных и цифровых технологий) в процессе субъект-активного взаимодействия преподавателя и студентов с целью повышения эффективности формирования математической подготовки студентов инженерных специальностей
Abstract (in another language): The article discusses the features of the organization of a methodological system of computer and pedagogical support in teaching mathematics to engineering students. Modern approaches to the introduction of information technologies into the educational process are described, and the importance of their application for improving the effectiveness of teaching mathematics to students of a technical university is emphasized. The conditions necessary for the successful implementation of computer-pedagogical support (KPP) for practice-oriented mathematical training of technical university students are discussed. PC is understood as the systematic, didactically expedient use of electronic resources (computer and digital technologies) in the process of subject-active interaction between teachers and students in order to increase the effectiveness of the formation of mathematical training for engineering students
Description: Раздел III. Методология и методики обучения естественно-математическим дисциплинам в университетской цифровой образовательной среде
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335024
ISBN: 978-985-881-796-1
978-985-881-797-8 (ч. 1)
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
104-109.pdf516,29 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.