Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/332752
Title: | Связь учебной мотивации и учебной вовлеченности студентов |
Authors: | Хриптович, В. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2025. – № 1. – С. 25-30. |
Abstract: | В статье приводятся основные современные теории учебной мотивации (теория ожидаемой ценности, теория атрибуции, социально-когнитивная теория, теория целеполагания и теория самодетерминации), а также теории и модели учебной вовлеченности (трехкомпонентная модель, модель участия и идентификации, теория онлайн-обучения Community of Inquiry, теория интеракции). Рассмотрено понятие учебной вовлеченности и связь факторов учебной мотивации и вовлеченности студентов в обучение. |
Abstract (in another language): | The article presents the main modern theories of educational motivation (expectancy value theory, attribution theory, social cognitive theory, goal setting theory and self-determination theory), as well as theories and models of educational engagement (three-component model, participation and identification model, theory of online learning Community of Inquiry, interaction theory). The concept of educational involvement and the connection between factors of educational motivation and student involvement in learning are considered. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/332752 |
ISSN: | 2076-4383 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2025, №1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Хриптович_1_25-025-030.pdf | 324,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.