Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/330594
Title: | Визуализация на уроках географии как средство мотивации познавательного интереса учащихся |
Other Titles: | Visualization in geography lessons as a means of motivating students’ cognitive interest / L. V. Malskaya |
Authors: | Мальская, Л. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::География ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024» : материалы ІV Респ. науч.-метод. семинара работников сред. и высш. школы Респ. Беларусь, Минск, 29 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. Г. Кольмакова (гл. ред.), М. М. Ермолович, О. В. Синчук. – Минск : БГУ, 2024. – С. 84-86. |
Abstract: | Рассмотрены приемы визуализации информации на уроках географии: кроссенс, облако тегов. Использование данных приемов на уроках географии позволяет формировать учебно-познавательные и информационные компетенции учащихся. Проиллюстрированы примеры использования данных приёмов на уроках географии |
Abstract (in another language): | Information visualization techniques are considered: crossens, a tag cloud. The using of these techniques in geography lessons allows to form educational, cognitive and information competencies of students. Examples of using these techniques in geography lessons are illustrated |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/330594 |
ISBN: | 978-985-881-695-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024» |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.