Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/330594
Title: Визуализация на уроках географии как средство мотивации познавательного интереса учащихся
Other Titles: Visualization in geography lessons as a means of motivating students’ cognitive interest / L. V. Malskaya
Authors: Мальская, Л. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::География
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024» : материалы ІV Респ. науч.-метод. семинара работников сред. и высш. школы Респ. Беларусь, Минск, 29 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. Г. Кольмакова (гл. ред.), М. М. Ермолович, О. В. Синчук. – Минск : БГУ, 2024. – С. 84-86.
Abstract: Рассмотрены приемы визуализации информации на уроках географии: кроссенс, облако тегов. Использование данных приемов на уроках географии позволяет формировать учебно-познавательные и информационные компетенции учащихся. Проиллюстрированы примеры использования данных приёмов на уроках географии
Abstract (in another language): Information visualization techniques are considered: crossens, a tag cloud. The using of these techniques in geography lessons allows to form educational, cognitive and information competencies of students. Examples of using these techniques in geography lessons are illustrated
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/330594
ISBN: 978-985-881-695-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024»

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
84-86.pdf624,5 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.