Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/326055
Title: | Подкастинг как средство активизации учебной деятельности студентов в языковом ВУЗе (на примере дисциплины «Зарубежная литература») |
Other Titles: | Podcasting as a means for enhancing students’ learning activity in linguistic universities (the case of Foreign literature as a discipline) / K.A. Dzichkouskaya |
Authors: | Дичковская, Е. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы X Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 26–27 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 319-330. |
Abstract: | В статье освещается использование подкастов как вспомогательного инструмента в вузовской практике преподавания. Приведены факторы, обусловливающие преимущества применения технологии подкастинга в учебном процессе. Описана таксономия подкастов. Рассмотрены наиболее распространенные форматы литературных подкастов. Аргументируется ценность интеграции аутентичных литературных подкастов в практику современного образовательного процесса для дисциплины «Зарубежная литература». В качестве ресурсов для обучения предложены аутентичные литературные подкасты |
Abstract (in another language): | The paper explores the issue of using podcasts in university practice of teaching. The factors that determine the advantages of using podcasting technology in the educational process are given. The taxonomy of podcasts is described. The most common formats of literary podcasts are considered. The value of integrating authentic literary podcasts into the practice of the modern educational process for the discipline "Foreign Literature" is argued. Authentic literary podcasts are proposed as learning resources that cam significantly change the teaching and learning experience |
Description: | Раздел 5. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному диалогу = Section 5. Linguodidactical technologies of forming readiness for intercultural dialogue |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/326055 |
ISBN: | 978-985-881-736-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
319-330.pdf | 462,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.