Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/324334
Title: | Волонтерская деятельность как механизм развития метапрофессиональных навыков |
Other Titles: | Volunteering as a mechanism for the development of meta-professional skills / E. V. Sharkunova |
Authors: | Шаркунова, Е. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 523-526. |
Abstract: | В данной статье обсуждается важность и методы формирования ключевых компетенций у личности через участие в волонтерской деятельности. Анализируется, как волонтерские навыки способствуют развитию профессиональных качеств, что является важным аспектом создания специалиста, который востребован в современном обществе. Рассматриваются волонтерские компетенции как основные элементы волонтерской практики |
Abstract (in another language): | This article discusses the importance and methods of forming key competencies of an individual through participation in volunteer activities. The article analyzes how volunteer skills contribute to the development of professional qualities, which is an important aspect of creating a specialist who is in demand in modern society. Volunteer competencies are considered as the main elements of volunteer practice |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/324334 |
ISBN: | 978-985-881-720-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
523-526.pdf | 307,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.