Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324326
Title: Формирование профессионализма, педагогической культуры и ценностных ориентаций учителя в наследии К.В. Ельницкого
Other Titles: Formation of professionalism, pedagogical culture and value orientations of a teacher in the heritage of K.V. Yelnitsky / I. B. Fedotova
Authors: Федотова, И. Б.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 486-491.
Abstract: В статье освещается тема формирования профессионализма учителя в трудах русского педагога К.В. Ельницкого, тем самым решается проблема использования наследия педагогов прошлого в практике современной подготовки учительских кадров. Выбор ценностных ориентаций учителя, согласно учению Ельницкого, должен опираться на стремление к духовным ценностям, которые составляют главную ось сознания педагога, обеспечивают устойчивость его личности
Abstract (in another language): The article highlights the topic of the formation of teacher professionalism in the works by the Russian pedagogue K.V. Yelnitsky, thereby solving the problem of using the legacy of teachers-predecessors in the practice of modern teacher training. The choice of the teacher's value orientations, according to Yelnitsky's teaching, should be based on the pursuit of spiritual values, which constitute the main axis of the teacher's knowledge and ensure the stability of his personality
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324326
ISBN: 978-985-881-720-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
486-491.pdf317,4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.