Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324321
Title: Роль цифровой образовательной среды в формировании цифровой компетентности учащихся I ступени общего среднего образования
Other Titles: The role of digital educational environment in the formation of primary school students’ digital competence / Y. V. Talai
Authors: Талай, Ю. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 452-456.
Abstract: Статья посвящена проблеме формирования цифровой компетентности учащихся I ступени общего среднего образования, актуальность которой обусловлена стремительным развитием цифровых технологий и тенденциями цифровой трансформации процессов в системе образования. Приводится авторское определение цифровой компетентности применительно к младшему школьному возрасту, а также рассматривается средовой подход в качестве одного из основополагающих при организации работы в исследуемом направлении
Abstract (in another language): The article is devoted to the problem of developing primary school students’ digital competence, the relevance of which is due to the rapid development of digital technologies and trends in the digital transformation of processes in the education system. The author's definition of digital competence is given in relation to primary school age, and the environmental approach is considered as one of the fundamental ones in organizing work in the direction under study
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324321
ISBN: 978-985-881-720-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
452-456.pdf311,26 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.