Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/324316
Title: | Функциональная грамотность: межпредметный аспект |
Other Titles: | Functional literacy: interdisciplinary facet / S. I. Sergeev |
Authors: | Сергеев, С. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 432-435. |
Abstract: | В статье рассматриваются межпредметный аспект создания инструментария для формирования и оценки математической грамотности; анализируются трудности, связанные с разработкой математических заданий с межпредметным содержанием, источником которых является непосредственно контекст задачи. Исследование содержит выводы, которые могут быть использованы педагогическими работниками в практической деятельности |
Abstract (in another language): | The article explores the interdisciplinary approach to developing tools for fostering and assessing mathematical literacy; analyzes the challenges involved in creating mathematical tasks with interdisciplinary content, where the context of the task serves as a direct source of the material. The study offers conclusions that can be applied by educators in their teaching practices |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/324316 |
ISBN: | 978-985-881-720-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
432-435.pdf | 350,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.