Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/324305
Title: | Адаптивный потенциал морали в условиях проблем и противоречий современного образования |
Other Titles: | The adaptive potential of morality in the context of problems and contradictions of modern education / V. A. Prashkovich |
Authors: | Прашкович, В. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 366-372. |
Abstract: | В этой статье исследуется мораль как комплексная адаптивная система, которая не только задает нравственные ориентиры и индивидам, и целым социальным системам, но которая способна развиваться и трансформироваться в зависимости изменений всего социокультурного контекста. Мы проанализируем ключевые принципы и механизмы, обеспечивающие функционирование морали как системы, а также ее роль в обществе и значение для сохранения и благополучия человеческой цивилизации |
Abstract (in another language): | This article examines morality as a complex adaptive system that not only sets moral guidelines for individuals and entire social systems, but which is able to develop and transform depending on changes in the entire socio-cultural context. We will analyze the key principles and mechanisms that ensure the functioning of morality as a system, as well as its role in society and its importance for the preservation and well-being of human civilization |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/324305 |
ISBN: | 978-985-881-720-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
366-372.pdf | 320,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.