Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/324288
Title: | Полихудожественный подход к преподаванию музыки в современной школе |
Other Titles: | A polyartistic approach to teaching music in a modern school / Liu Ziyuan |
Authors: | Лю Цзыюань |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 278-282. |
Abstract: | В статье рассматривается проблема реализации полихудожественного подхода к преподаванию музыки в учреждениях общего среднего образования, обоснованного Б.П. Юсовым. Раскрывается связь возрастного и художественного развития учащихся, демонстрирующая актуальность полихудожественного подхода к образовательному процессу. Предлагаются отдельные примеры практической реализации полихудожественного подхода на уроках музыки в 1–4 классах |
Abstract (in another language): | The article discusses the problem of implementing a polyartistic approach to teaching music in institutions of general secondary education, substantiated by B.P. Yusov. The connection between the age and artistic development of students is revealed, demonstrating the relevance of the polyartistic approach to the educational process. Some examples of the practical implementation of the polyartistic approach in music lessons in grades 1–4 is offered |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/324288 |
ISBN: | 978-985-881-720-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
278-282.pdf | 314,34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.