Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/324282
Title: | Этический компонент профессиональной культуры педагога |
Other Titles: | The ethical component of a teacher's professional culture / A. S. Laptenok |
Authors: | Лаптёнок, А. С. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 253-257. |
Abstract: | Современная трактовка профессиональной культуры специалиста обязательно включает представления о его социальной и моральной ответственности. Педагогическая деятельность непосредственно направлена на формирование личности в системе образования. Поэтому включение этического компонента профессиональной культуры педагога предполагает организацию взаимодействия в рамках педагогического процесса на основе принципов гуманности, уважения достоинства личности |
Abstract (in another language): | The modern interpretation of the professional culture of a specialist necessarily includes ideas about his social and moral responsibility. Pedagogical activity is directly aimed at the formation of personality in the education system. Therefore, the inclusion of an ethical component of a teacher's professional culture presupposes the organization of interaction within the framework of the pedagogical process based on the principles of humanity and respect for the dignity of the individual |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/324282 |
ISBN: | 978-985-881-720-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
253-257.pdf | 309,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.