Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324261
Title: Мировые тенденции в развитии педагогического образования на современном этапе
Other Titles: World trends in the development of teacher education at the present stage / O. I. Ershova
Authors: Ершова, О. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 154-160.
Abstract: В статье дается анализ современных мировых тенденций в развитии педагогического образовании. Раскрыта роль международных организаций в разработке стандартов профессиональной подготовки и повышения квалификации, требований к условиям труда, гарантии занятости, аттестации педагогов. Показано, что в каждой стране действует национальная система педагогического образования, регулируемая национальным законодательством и образовательной политикой
Abstract (in another language): The article provides an analysis of global trends in the development of teacher education at the present stage. The role of international organizations in the development of standards for professional training and advanced training, requirements for working conditions, job security, and certification of teachers is revealed. It is shown that, within each country has a national system of teacher education, regulated by national legislation and educational policy
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324261
ISBN: 978-985-881-720-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
154-160.pdf320,98 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.