Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/324258
Title: | Некоторые аспекты психологических особенностей студентов |
Other Titles: | Some aspects of psychological characteristics of students / O. I. Egorova |
Authors: | Егорова, О. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы III Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 31 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. Г. Прохоренко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 135-141. |
Abstract: | На основании теоретического анализа научной психолого-педагогической литературы определены основные характеристики категории «студенты», выделены наиболее важные новообразования данного периода. Определены основные направления развитие личности в молодости, исходя из которых сформировался ряд научных подходов: биогенетический, психоаналитический, психосоциальный, социологический, психологический |
Abstract (in another language): | Based on a theoretical analysis of scientific psychological and pedagogical literature, the main characteristics of the category «students» are determined, and the most important new formations of this period are identified. The main directions of personality development in youth have been identified, on the basis of which a number of scientific approaches have been formed: biogenetic, psychoanalytic, psychosocial, sociological, psychological |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/324258 |
ISBN: | 978-985-881-720-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
135-141.pdf | 322,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.