Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/323441
Title: | Сравнение платформ Zoom и Whereby при выборе инструмента для дистанционного обучения английскому языку |
Other Titles: | Comparison of Zoom and Whereby platforms when choosing a tool for distance learning English |
Authors: | Юдчиц, И. С. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. XIV. — 2024. — С. 72—75. |
Abstract: | В данной статье проводится сравнительный анализ двух популярных платформ для видеоконференций (Zoom и Whereby) в контексте дистанционного обучения английскому языку. Рассматриваются ключевые характеристики, преимущества и недостатки каждой платформы, что позволяет преподавателям и студентам сделать осознанный выбор в зависимости от своих потребностей. Статья акцентирует внимание на функциональности, удобстве использования и атмосфере, создаваемой в процессе обучения, подчеркивая важность выбора подходящего инструмента для успешного взаимодействия в удаленном формате. |
Abstract (in another language): | This paper provides a comparative analysis of two popular videoconferencing platforms (Zoom and Whereby) in the context of English distance learning. The key features, advantages and disadvantages of each platform are discussed, allowing teachers and students to make an informed choice depending on their needs. The article focuses on functionality, usability, and the learning environment, emphasizing the importance of choosing the right tool for successful remote interaction. |
Description: | Ключевые слова: видеоконференции, дистанционное обучение, платформа Zoom; платформа Whereby; преподавание английского языка; функциональность платформ; взаимодействие между преподавателем и студентом; сравнительный анализ; образовательные технологии. = Keywords: videoconferencing; distance learning; Zoom platform; Whereby platform; English language teaching; platform functionality; teacher-student interaction; comparative analysis; educational technologies. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/323441 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Выпуск 14. - 2024. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
yudchiz_Lang_pactice_2024.pdf | 192,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.