Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/323434
Title: | Предпосылки успешного освоения иностранного языка за период обучения в вузе |
Other Titles: | Prerequisites for successful foreign language acquisition during the period of study at a higher education institution |
Authors: | Полевой, С. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. XIV. — 2024. — С. 46—51. |
Abstract: | Статья затрагивает проблему эффективного освоения иностранного языка за период получения высшего образования. В работе изучаются факторы, позволяющие студентам достичь значительного прогресса в сжатые сроки: междисциплинарные навыки учебной деятельности, предыдущий опыт изучения языков, постановка профессионально ориентированных целей. Рассматривается важность развитых свойств внимания, памяти и абстрактно-логического мышления студентов как существенных когнитивных ресурсов в изучении иностранного языка. Особое значение придается осознанному и активному подходу к обучению. Результаты работы могут быть использованы в планировании и практике преподавания иностранного языка в вузе. |
Abstract (in another language): | The article addresses the problem of effective mastering of a foreign language during the period of higher education. The paper examines the factors that allow students to make significant progress within a limited timeframe: interdisciplinary learning skills, previous language learning experience, setting professionally oriented goals. It considers the importance of developed properties of students’ attention, memory, and abstract-logical thinking as significant cognitive resources in learning a foreign language. Special importance is given to a conscious and active approach to learning. The results of the paper can be used in the planning and practice of teaching a foreign language in a higher education institution. |
Description: | Ключевые слова: освоение иностранного языка; возрастные особенности; осознанный подход; практикоориентированность; мотивация; внимание; абстрактно-логическое мышление.= Keywords: foreign language acquisition; age-related features; conscious approach; practical orientation; motivation; attention; abstract-logical thinking. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/323434 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Выпуск 14. - 2024. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
polevoy_Lang_pactice_2024.pdf | 206,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.