Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/323434
Title: Предпосылки успешного освоения иностранного языка за период обучения в вузе
Other Titles: Prerequisites for successful foreign language acquisition during the period of study at a higher education institution
Authors: Полевой, С. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2024
Publisher: БГУ
Citation: Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. XIV. — 2024. — С. 46—51.
Abstract: Статья затрагивает проблему эффективного освоения иностранного языка за период получения высшего образования. В работе изучаются факторы, позволяющие студентам достичь значительного прогресса в сжатые сроки: междисциплинарные навыки учебной деятельности, предыдущий опыт изучения языков, постановка профессионально ориентированных целей. Рассматривается важность развитых свойств внимания, памяти и абстрактно-логического мышления студентов как существенных когнитивных ресурсов в изучении иностранного языка. Особое значение придается осознанному и активному подходу к обучению. Результаты работы могут быть использованы в планировании и практике преподавания иностранного языка в вузе.
Abstract (in another language): The article addresses the problem of effective mastering of a foreign language during the period of higher education. The paper examines the factors that allow students to make significant progress within a limited timeframe: interdisciplinary learning skills, previous language learning experience, setting professionally oriented goals. It considers the importance of developed properties of students’ attention, memory, and abstract-logical thinking as significant cognitive resources in learning a foreign language. Special importance is given to a conscious and active approach to learning. The results of the paper can be used in the planning and practice of teaching a foreign language in a higher education institution.
Description: Ключевые слова: освоение иностранного языка; возрастные особенности; осознанный подход; практикоориентированность; мотивация; внимание; абстрактно-логическое мышление.= Keywords: foreign language acquisition; age-related features; conscious approach; practical orientation; motivation; attention; abstract-logical thinking.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/323434
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 14. - 2024.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
polevoy_Lang_pactice_2024.pdf206,7 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.