Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321811
Title: Мультимедийное мышление в условиях цифровизации медиапространства
Other Titles: Multimedia thinking in the context of digitalization of the media space / E. Ya. Dugin
Authors: Дугин, Е. Я.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2024
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 26-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 80-годдзю фак. журналістыкі Беларус. дзярж. ун-та, Мінск, 14–15 лістап. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: а. в. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 161-164.
Abstract: Цифровизация привнесла кардинальные перемены в деятельность медиакоммуникации и журналистики. Появление информационно-цифровых технологий сбора, подготовки и распространения медиапродукции потребовали новых качеств от профессии журналиста. Для современного журналиста недостаточно фиксировать факты, выявлять причинно-следственные связи между событиями, находить небанальные изобразительно-выразительные характеристики отображаемых явлений. Умение мультимедийно мыслить выдвигается в фундаментальное качество журналиста, работающего в условиях цифровизации медиапространства. В статье выдвигается актуальная задача формирования мультимедийного мышления в процессе переподготовки и повышения квалификации кадров медиаотрасли
Abstract (in another language): Digitalization has brought dramatic changes of media communications and journalism. The emergence of information and digital collection technologies the preparation and distribution of media products demanded new qualities from the journalistic profession. For a regular journalist, it is not enough to records facts, identify cause-and-effect relationships between events, and find non-trivial graphic and expressive characteristics of the displayed phenomena. The ability to think multimedia is becoming a fundamental quality of a journalist working in the conditions of digitalization of the media space. The article puts forward the urgent task of forming multimedia thinking in the process of retraining and upgrading and qualifications of media industry personnel
Description: Раздзел ІІ. Журналістыка ва ўмовах лічбавізацыі медыяпрасторы
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321811
ISBN: 978-985-881-676-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
161-164.pdf374,87 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.