Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/318732
Title: Фальсификация истории и преподавание учебной дисциплины «Великая Отечественная война советского народа в контексте Второй мировой войны»
Other Titles: Falsifiation of history and teaching the educational discipline the Great Patriotic War of the Soviet people in the context of the Second World War / A. Popov
Authors: Попов, А. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 4–5 апр. 2024 г. : сб. ст. / редкол.: Н. В. Манцурова [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2024. – С. 608-613.
Abstract: События последних лет наглядно демонстрируют, что история Второй мировой войны не является сугубо академической наукой. В современных условиях преподавание учебной дисциплины становится неотъемлемой частью не только передачи исторических знаний, но и в первую очередь формирования патриотического самосознания обучаемых. Подготовка и написание учебных пособий, изложение учебного материала требуют особого внимания, что обусловлено широким распространением ложной информации. Разоблачение фальсификаций истории – процесс, в котором обучаемые сами должны участвовать в качестве исследователей. Воспоминания ветеранов, семейные архивы и фотографии, материалы сайтов, память народа и подвиг народа позволяют делать настоящие открытия, выйти за рамки учебного материала, ощутить себя причастными к сохранению исторической памяти
Abstract (in another language): The events of recent years clearly demonstrate that the history of the Second World War is not a purely academic science. In modern conditions, teaching an academic discipline becomes an integral part of not only the transfer of historical knowledge, but also, first of all, the formation of the patriotic self-awareness of students. Preparation and writing of teaching aids, presentation of educational material require special attention, which is due to the widespread dissemination of false information. Exposing the falsifications of history is a process in which students themselves must participate as researchers. Memories of veterans, family archives and photographs, materials from sites dedicated to the memory of the people and the feat of the people, allow you to make real discoveries, go beyond the educational material, and feel involved in the preservation of historical memory
Description: 6. Гуманитарная рефлексия в современном бизнес-образовании
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/318732
ISBN: 978-985-7214-85-3
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
608-613.pdf467,45 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.