Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/314335
Title: Обучение студентов критическому мышлению в процессе чтения иноязычных текстов социально-общественной тематики
Other Titles: Teaching students critical thinking skills through reading foreign language texts on social and public topics / M. I. Statkevich
Authors: Статкевич, М. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 21–22 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 184-187.
Abstract: В данной статье рассматриваются теоретические основы обучения критическому мышлению, дается характеристика социально-общественных текстов, обозначается универсальная база, на основе которой можно строить различные вариативные модели обучения критическому мышлению в процессе чтения текстов социально-общественной тематики на иностранном языке
Abstract (in another language): This article discusses the theoretical foundations of teaching critical thinking, provides a description of social and public texts and outlines a universal base that can be used to build various alternative models for teaching critical thinking while reading texts on social and public themes in a foreign language
Description: Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/314335
ISBN: 978-985-881-594-3
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
184-187.pdf532,94 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.