Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309648
Title: Технология «Перевернутый класс» как форма активного обучения студентов: пример использования
Other Titles: Technology «Flipped Classroom» as a form of active student learning: example of use / I. V. Basinskaya
Authors: Басинская, И. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Инновационные социально-психологические технологии: от теории к практике : материалы II Междунар. науч.-практ. фестиваля, Минск, 17 нояб. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 49-54.
Abstract: Статья посвящена аспектам практического использования технологии «Перевернутый класс» как одной из форм активного обучения студентов. Применение «Круглой методики» в рамках технологии «Перевернутый класс» позволило выявить положительные и отрицательные стороны вынужденного дистанционного обучения студентов старших курсов специальности «Социальная работа» в период пандемии COVID-19 и наметить мероприятия по повышению эффективности дистанционной формы обучения
Abstract (in another language): The article focuses on practical utilizing the «Flipped Classroom» technology as a form of active student learning. Implementing the «Circle Method» within the context of the «Flipped Classroom» approach enabled the identification of both the favorable and unfavorable aspects of compulsory distance learning for senior students majoring in «Social Work» amidst the COVID-19 pandemic. It also allowed the delineation of measures to enhance the efficiency of remote learning
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309648
ISBN: 978-985-881-609-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Инновационные социально-психологические технологии: от теории к практике

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
49-54.pdf275,85 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.