Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309617
Title: Социально-психологические технологии развития профессионального «Образа-Я» и мотивации достижения студентов
Other Titles: Socio-psychological technologies for the development of professional «Image-I» and motivation of student’s achievement / E. S. Makeeva, I. I. Rifitskaya
Authors: Макеева, Е. С.
Рифицкая, И. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Инновационные социально-психологические технологии: от теории к практике : материалы II Междунар. науч.-практ. фестиваля, Минск, 17 нояб. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 198-203.
Abstract: В статье представлены результаты научного исследования, посвященного проблеме развития профессионального самосознания будущих экономистов на этапе профессионального обучения в высшей школе. В качестве ведущего компонента профессионального самосознания авторы выделяет профессиональный «Образ-Я» будущих специалистов, представленный двумя элементами: «Я как реальный студент-экономист» и «Я как будущий профессионал-экономист». В процессе профессиональной подготовки прослеживается положительная динамика в его формировании. В частности, автор описывает характер связи между гармоничностью – дисгармоничностью профессионального «Образа-Я» и мотивацией достижения студентов-психологов
Abstract (in another language): The article presents the results of a scientific study devoted to the problem of the development of professional self-consciousness of future economists at the stage of vocational training in higher education. As the leading component of professional self-consciousness, the authors singles out a professional «Image-I» of future specialists, presented by two elements: «I am a real student-economist» and «I am a future professional-economist». In the process of professional training, there is a positive dynamic in its formation. In particular, the authors describes the nature of the relationship between harmony - the disharmony of the professional «Image-I» and the motivation to achieve of students
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309617
ISBN: 978-985-881-609-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Инновационные социально-психологические технологии: от теории к практике

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
198-203.pdf278,14 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.