Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/293549
Title: Teaching and learning formats in times of social dictancing
Other Titles: Формы обучения во времена социально­го дистанционирования / Л. В. Хведченя
Authors: Khvedchenya, L. V.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2022. – № 2. – С. 38-43
Abstract: The article facilitates a discussion on some new online learning formats that have been utilised in European higher edu­ cational institutions for over a last couple of decades. The times of COVID­19 pandemic are distinguished as particularly turbulent for pedagogical practices. In this process educators have to refine and modify existing modes of teaching (in­ person, purely online, blended, hybrid, HyFlex) and adapt them to new learning environments. Throughout the paper the author refers to the problems of course delivery and students envolvement as fundamental ones for the times of social dis­ tancing. Synchronous hybrid learning is proclaimed as the most prudent virtual learning tool within HyFlex delivery format. As an example a pilot version of its utilisation in the system of post­graduate studies is provided.
Abstract (in another language): Исследованы новые формы дистанционного обучения, которые используются в европейских учреждениях выс­шего образования в течение последних двух десятилетий. Период пандемии COVID­19 рассматривается как особен­но турбулентный для педагогической практики. За это время ученым пришлось усовершенствовать и модифицировать существующие модели обучения (классно­урочную, чисто дистанционную, смешанную, гибридную и HyFlex (гибкая гибридная)), а также адаптировать их к новой образовательной среде. Затронуты проблемы доставки об­разовательного контента и вовлеченности студентов в учебный процесс как фундаментальные вопросы для времен социального дистанцирования. Синхронное гибридное обучение проявляется как наиболее адекватная виртуальная форма образования в рамках модели HyFlex. В качестве примера приведена пилотная версия применения этой модели в системе отечественного последипломного образования.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/293549
ISSN: 2791-2892
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
38-43.pdf309,56 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.