Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/291525
Title: | Об особенностях использования подходов task-based и action-oriented при обучении иностранному языку в вузе |
Other Titles: | On the peculiarities of using task-based and action-oriented approaches in teaching a foreign language at university |
Authors: | Майсюк, Ю. Л. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | БГУ |
Abstract: | Рассмотрены два современных подхода к обучению иностранному языку: обучение на основе выполнения коммуникативных заданий (task-based teaching) и деятельносто-ориентированный подход (action-oriented approach). Изучены основные характеристики данных подходов, проанализированы их сходства и различия. Описаны задания, наиболее часто используемые в рамках обоих подходов. Рассмотрены этапы, необходимые для успешной работы над коммуникативным заданием. Приведены примеры использования обоих подходов в процессе обучения иностранному языку в вузе, проанализированы достоинства их применения. Сделаны выводы о возможности использования данных подходов в системе высшего образования. |
Abstract (in another language): | Two modern approaches to teaching a foreign language are considered: task-based teaching and actionoriented approach. The main characteristics of these approaches are studied, their similarities and differences are analyzed. The tasks most frequently used in both approaches are described. The stages necessary for successful work on a communicative task are considered. Examples of the use of both approaches in the process of teaching a foreign language at a university are given, the advantages of their use are analyzed. Conclusions are drawn about the possibility of using these approaches in the system of higher education. |
Description: | Ключевые слова: обучение на основе выполнения коммуникативных заданий; деятельностно-ориентированный подход; коммуникативные задания; коммуникативные потребности обучаемых; эффективность обучения; преподавание иностранного языка в вузе. = Keywords: task-based teaching; action-oriented approach; communicative tasks; communication needs of students; learning efficiency; teaching a foreign language at a university. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/291525 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Выпуск 12. - 2022. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
maysyuk_Lang_practice_2022.pdf | 229,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.