Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/287248
Title: Перестройка обучения математике в вузах и ссузах Беларуси
Authors: Черняк, А. А.
Кирюшин, И. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2022. - № 2. - С. 26-31.
Abstract: В статье предлагается новая концепция обучения математическим дисциплинам в учреждениях высшего и среднего профессионального образования, согласно которой освоение лекционного материала должно быть двухуровневым: теоретический минимум (для восприятия сразу на лекции) и теоретический максимум (для изучения вне лекционной аудитории с помощью интернет- и компьютерных технологий, на семинарах). Практикум также должен стать двухступенчатым: приобретение базовых знаний и умений и использование систем компьютерной математики. Даны примеры реализации при обучении линейной алгебре и аналитической геометрии.
Abstract (in another language): A new concept of teaching mathematical disciplines at the universities and colleges is proposed. Study of lecture material should be two-level: theoretical minimum (for perception immediately at the lecture), theoretical maximum (for studying outside the lecture hall using the Internet and computer technologies, at seminars). Practical classes should become two-stage: acquisition of basic knowledge and skills, use of computer mathematics systems. Examples of implementation in teaching linear algebra and analytic geometry are given.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/287248
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Черняк_ВШ_2022-2-026-031.pdf399,22 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.