Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/285156
Title: | Особенности развития экологического сознания студентов в период обучения в вузе |
Other Titles: | Features of the development of ecological consciousness of students during their studies at the university / I. V. Klimenko |
Authors: | Клименко, И. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Охрана окружающей среды. Экология человека ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : ИВЦ Минфина |
Citation: | Сахаровские чтения 2022 года: экологические проблемы XXI века = Sakharov readings 2022 : environmental problems of the XXI century : материалы 22-й Международной научной конференции, 19–20 мая 2022 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 2 ч. / Междунар. гос. экол. ин-т им. А. Д. Сахарова Бел. гос. ун-та; редкол. : А. Н. Батян [и др.] ; под ред. д-ра ф.-м. н., проф. С. А. Маскевича, к. т. н., доцента М. Г. Герменчук. – Минск : ИВЦ Минфина, 2022. – Ч. 1. – С. 126-129. |
Abstract: | В статье рассматривается значимость развития экологического сознания студентов в период профессионального обучения. Экологическое сознание рассматривается как интегративное образование личности, структурными компонентами которого являются мотивационно-ценностный, когнитивный, рефлексивный, эмоциональный и деятельностно-практический. Делается вывод, что мотивационно-ценностный компонент экологического сознания является центральным и системообразующим. Отмечается, что развитие экологического сознания студентов в образовательной системе вуза должно обеспечиваться целостным комплексом психолого-педагогических условий с использованием различных методов. Делается вывод, что для эффективного развития экологического сознания будущего специалиста имеет значение специально организованная экологически-ориентированная образовательная среда |
Abstract (in another language): | The article discusses the importance of the development of students’ ecological consciousness during the period of vocational training. Ecological consciousness is considered as an integrative formation of a personality, the structural components of which are motivational-value, cognitive, reflective, emotional and activity-practical. It is concluded that the motivational-value component of ecological consciousness is central and backbone. It is noted that the development of the ecological consciousness of students in the educational system of the university should be provided with a holistic complex of psychological and pedagogical conditions using various methods. It is concluded that for the effective development of the ecological consciousness of a future specialist, a specially organized environmentally-oriented educational environment is important |
Description: | Экологическое образование в интересах устойчивого развития |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/285156 |
ISBN: | 978-985-880-236-3 (ч. 1); 978-985-880-237-0 (общ.) |
DOI: | 10.46646/SAKH-2022-1-126-129 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Сахаровские чтения 2022 года: экологические проблемы XXI века |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
126-129.pdf | 328,07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.