Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/283226
Title: О некоторых особенностях организации диалога и педагогического общения в преподавании РКИ
Other Titles: About some features of the organization of dialogue and pedagogical communication in teaching Russian as a foreign language / V.V. Semenchukov
Authors: Семенчуков, В. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингводидактика : материалы VIII Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 22 окт. 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 68-71.
Abstract: Статья посвящена вопросу о роли и месте диалога в педагогическом общении. В работе подчеркивается, что правильная организация диалога в ходе педагогического общения особенно важна при личностно-деятельностной ориентированности содержания и процесса обучения. Научная новизна статьи состоит в том, что автор одним из первых среди других исследователей обращает внимание на такие особенности диалога в процессе преподавания РКИ как учет национально-культурной специфики речевого поведения в белорусской культурной среде, а также на необходимость учета того, что представители разных национальностей по-разному понимают стиль поведения педагога и предъявляют разные требования к его педагогическому мастерству
Abstract (in another language): The article is devoted to the role and place of dialogue in pedagogical communication. The work emphasizes that the proper organization of dialogue in the course of pedagogical communication is especially important in the case of personality-activity orientation of the content and learning process. The scientific novelty of the article is that the author is one of the first among other researchers to pay attention to such features of the dialogue in the process of teaching Russian as a foreign language, as taking into account the national-cultural specifics of speech behavior in the Belarusian cultural environment, as well as the need to take into account the fact that representatives of different nationalities - they understand the teacher’s behavior style differently and make different demands on his pedagogical skills
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/283226
ISBN: 978-985-881-233-1
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Лингводидактика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
68-71.pdf325,14 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.