Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/282901
Title: | The dilemma in Chinese acquisition for non-English international students in China |
Other Titles: | Дилемма обучения китайскому языку иностранных студентов, не говорящих по-английски, в Китае / Сун Шаншан |
Authors: | Song Shanshan |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 85-летию со дня рождения проф. Л. А. Муриной, Минск, 22–23 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Проскалович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 257-263. |
Abstract: | With the development of the internationalization of higher education in China, an increasing number of international students with different nationalities, cultural backgrounds, and language backgrounds have come to China to further their studies. Some of them speak English as their mother tongue, but some do not. However, most Chinese teachers in China only know English as a foreign language, and most Chinese materials for foreigners are edited in English. Therefore, Chinese classes for international students are generally carried out with English as an auxiliary language, which meets the needs of many students but leaves others unserved. This research takes the international students of Huzhou University in China as research samples and finds a noticeable gap between the native and the non-native English speakers in their Chinese acquisition.4 Based on this finding, this article finally puts forward a series of teaching reform suggestions for Chinese teachers in China |
Abstract (in another language): | С развитием интернационализации высшего образования все большее количество иностранных студентов разных национальностей, культур и языков приезжают в Китай для продолжения учебы. Некоторые из них говорят на английском как на родном языке, а некоторые нет. Однако большинство китайских учителей в Китае владеют только английским как иностранным, и большинство учебных материалов по китайскому языку для иностранцев создается на английском языке. Поэтому уроки китайского для иностранных студентов обычно проводятся с использованием английского в качестве вспомогательного языка, что удовлетворяет потребности одних студентов, но оставляет без внимания других. В этом исследовании проанализованы успехи иностранных студентов Университета Хучжоу в Китае в качестве исследовательских выборок. Был обнаружен заметный разрыв в усвоении языка носителями английского языка и теми, для кого английский язык не является родным. Основываясь на этом открытии, автор статьи выдвигает для китайских учителей в Китае ряд предложений по реформе преподавания |
Description: | Секция 4. Инновационные технологии формирования ценностных ориентиров в процессе филологического образования |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/282901 |
ISBN: | 978-985-881-270-6 |
Sponsorship: | This study is funded by Huzhou University and is based on Huzhou University’s research project “Research on Teaching Chinese as a Foreign Language from the Perspective of the Acquisition of a Third Language: Taking Chinese teaching to Russian speakers as an Example”. (Project code: 2019SKYY06) |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021. Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
257-263.pdf | 433,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.