Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/282900| Title: | Фарміраванне нацыянальна-культурнай кампетэнтнасці педагогаў у сістэме дадатковай адукацыі дарослых |
| Other Titles: | Building of national and cultural competence of teachers in the system of supplementary adult education / Т. І. Маroz |
| Authors: | Мароз, Т. І. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
| Issue Date: | 2022 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 85-летию со дня рождения проф. Л. А. Муриной, Минск, 22–23 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Проскалович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 31-37. |
| Abstract: | Вызначаны асноўныя напрамкі, падыходы, прынцыпы фарміравання нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці; прад’яўлены каштоўнасна-ідэнтыфікацыйны аспект зместу літаратурнай адукацыі; распрацавана каштоўна-ідэнтыфікацыйная інтэгратыўная метадычная сістэма сродкаў фарміравання нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці вучняў; канцэпцыя дзейнасці ўстановы адукацыі ў якасці сацыяльна-культурнага цэнтра рэгіёна |
| Abstract (in another language): | The main directions, approaches, principles of the formation of national-cultural identity; the value-identifying aspect of the content of literary education were presented; a valuable identification and integrative methodological system of means for the formation of national-cultural identity of students was developed; the concept of the educational institution as a socio-cultural center of the region |
| Description: | Материалы пленарного заседания |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/282900 |
| ISBN: | 978-985-881-270-6 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2021. Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

