Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/282900
Title: Фарміраванне нацыянальна-культурнай кампетэнтнасці педагогаў у сістэме дадатковай адукацыі дарослых
Other Titles: Building of national and cultural competence of teachers in the system of supplementary adult education / Т. І. Маroz
Authors: Мароз, Т. І.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 85-летию со дня рождения проф. Л. А. Муриной, Минск, 22–23 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Проскалович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 31-37.
Abstract: Вызначаны асноўныя напрамкі, падыходы, прынцыпы фарміравання нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці; прад’яўлены каштоўнасна-ідэнтыфікацыйны аспект зместу літаратурнай адукацыі; распрацавана каштоўна-ідэнтыфікацыйная інтэгратыўная метадычная сістэма сродкаў фарміравання нацыянальна-культурнай ідэнтычнасці вучняў; канцэпцыя дзейнасці ўстановы адукацыі ў якасці сацыяльна-культурнага цэнтра рэгіёна
Abstract (in another language): The main directions, approaches, principles of the formation of national-cultural identity; the value-identifying aspect of the content of literary education were presented; a valuable identification and integrative methodological system of means for the formation of national-cultural identity of students was developed; the concept of the educational institution as a socio-cultural center of the region
Description: Материалы пленарного заседания
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/282900
ISBN: 978-985-881-270-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31-37.pdf368,11 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.