Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/282894
Title: Інтэграцыя традыцый і інавацый у метадычнай падрыхтоўцы будучых педагогаў: вопыт філалагічнага факультэта Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта
Other Titles: Integration of traditions and innovations in methodological training of future teachers: experience of the philological faculty of the Belarusian State University / O. V. Рraskalovich
Authors: Праскаловіч, В. У.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Мовазнаўства
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 85-летию со дня рождения проф. Л. А. Муриной, Минск, 22–23 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Проскалович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 221-227.
Abstract: У артыкуле раскрываюцца праблемы метадычнай падрыхтоўкі будучых педагогаў ва ўмовах кампетэнтнаснай адукацыі; асэнсоўваюцца пытанні выніковасці прафесійнай падрыхтоўкі будучых спецыялістаў у святле новай стратэгіі навучання. Аб’ект аналізу – працэс метадычнай падрыхтоўкі будучых спецыялістаў на аснове інтэграцыі традыцый і інавацый у прафесійнай адукацыі філолагаў. Аўтар разглядае ў якасці найважнейшых напрамкаў інаватызацыі ў вышэйшай навучальнай установе: павышэнне метадычнага майстэрства будучых педагогаў, арганізацыю адукацыйнага працэсу ў інавацыйнай парадыгме, укараненне тэхналогіі дыдактычнай эўрыстыкі ў навучальны працэс і інш. Асэнсоўваецца педагагічны вопыт філалагічнага факультэта Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта па ўкараненні методыкі крэатыўнага навучання, рэалізацыі інавацыйных падыходаў да выкладання дысцыплін сацыягуманітарнага цыкла
Abstract (in another language): The article reveals the problems of methodological training of future teachers in the context of competence-based education, conceptualizes the issues of the effectiveness of professional training of future specialists from the point of view of a new teaching strategy. The object of the analysis is the process of methodological training of future specialists based on the integration of traditions and innovations in the professional education of philologists. The author scrutinizes improving the methodological skills of future teachers, organizing the educational process using an innovative paradigm, rooting of the technology of didactic heuristics into the educational process as the most important direction of innovation in a higher educational institution. The article comprehends the pedagogical experience of the philological faculty of the Belarusian State University in rooting of the methods of creative teaching, the implementation of innovative approaches to teaching the disciplines of socio-humanitarian cycle
Description: Секция 4. Инновационные технологии формирования ценностных ориентиров в процессе филологического образования
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/282894
ISBN: 978-985-881-270-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
221-227.pdf372,38 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.