Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/282891
Title: Выкарыстанне квэст-тэхналогіі ў філалагічнай адукацыі будучых педагогаў
Other Titles: Use of quest-technology in philological education of future teachers / A. M. Lapkovskaya
Authors: Лапкоўская, А. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Мовазнаўства
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 85-летию со дня рождения проф. Л. А. Муриной, Минск, 22–23 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Проскалович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 202-207.
Abstract: У артыкуле прадстаўлены віды інтэрактыўных тэхналогій, што прымяняюцца ў вузаўскім адукацыйным працэсе. Вылучаюцца прынцыпы класіфікацыі вэб-квэстаў. Разглядаюцца асноўныя кампаненты адукацыйнага вэб-квэста, прыводзіцца прыклад распрацаванага аўтарам артыкула вэб-квэста «Дапамажыце краіне “Просты сказ” стаць развітай» для студэнтаў педагагічнага факультэта для арганізацыі кантралюемай самастойнай работы. Робіцца выснова пра тое, што вэб-квэст дапамагае палепшыць філалагічную адукацыю студэнтаў-педагогаў, навучыць іх самастойнаму пошуку, прымяненню атрыманых ведаў у далейшай прафесійнай дзейнасці
Abstract (in another language): The article presents the types of interactive technologies used in the university educational process. The principles of classification of web quests are allocated. The main components of the educational web-quest are considered, an example of the web-quest article «Help the country “Simple sentence” to become developed» for students of the pedagogical faculty for the organization of controlled independent work is given. It is concluded that the web-quest helps to improve the philological education of students-teachers, to teach them to search independently, to apply the acquired knowledge in further professional activities
Description: Секция 4. Инновационные технологии формирования ценностных ориентиров в процессе филологического образования
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/282891
ISBN: 978-985-881-270-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
202-207.pdf417,65 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.