Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/282886
Title: Навучанне кітайскіх студэнтаў дыялагічнаму маўленню на беларускай мове
Other Titles: Teaching Chinese students dialogic speech in the Belarusian language / O. V. Shahab
Authors: Шахаб, В. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Мовазнаўства
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 85-летию со дня рождения проф. Л. А. Муриной, Минск, 22–23 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Проскалович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 174-180.
Abstract: Навучанне беларускай мове як замежнай вылучае на першы план камунікатыўныя задачы, у прыватнасці развіццё вуснага маўлення, здольнасці ўжываць мову ва ўсіх сферах жыццядзейнасці. Артыкул прысвечаны навучанню кітайскіх студэнтаў дыялагічнаму маўленню праз сітуацыйныя дыялогі і сістэму паслятэкставых заданняў. Прапанаваны новыя тэксты дыялогаў, распрацаваныя для курса «Вуснае маўленне», які ўваходзіць у вучэбныя планы спецыяльнасці бакалаўрыяту «Беларуская мова» ў Цяньцзінскім універсітэце замежных моў. Прадстаўлены матэрыял фарміруе ўяўленне толькі аб адным напрамку працы, калі адной з асноўных умоў паспяховай працы ўсведамляецца тэматычная актуальнасць тэкстаў дыялогаў і максімальная набліжанасць іх да сітуацый тыповага суразмоўніцтва. Паслятэкставыя заданні выконваюцца як індывідуальна, так і ў парах і групах
Abstract (in another language): Teaching the Belarusian language as a foreign language brings to the fore communicative tasks, in particular, the development of oral speech, the ability to use the language in all spheres of life. The article is devoted to teaching Chinese students dialogic speech through situational dialogues and a system of post-text tasks. New texts of dialogues developed for the course «oral speech», which is part of the curriculum of the bachelor's degree program «Belarusian language» at the Tianjin University of Foreign Languages, are presented. The presented material forms an idea of only one direction of work, when one of the main conditions for successful work is the thematic relevance of the texts of dialogues and their maximum proximity to the situations of a typical interview. Post-text tasks are performed individually, as well as in pairs and groups
Description: Секция 3. Лингводидактические и риторические основы подготовки педагога будущего
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/282886
ISBN: 978-985-881-270-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
174-180.pdf385,16 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.