Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/278200
Title: | Творческий потенциал студента и его раскрытие в условиях реализации технологии эвристического обучения |
Other Titles: | Students’ creative intelligence and ways to unlock it by means of heuristic learning / N.P. Tesliuk |
Authors: | Теслюк, Н. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 17–18 марта 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 148-154. |
Abstract: | Статья посвящена рассмотрению технологии эвристического обучения как одному из способов раскрытия творческого потенциала студента при изучении иностранного языка. Представлен вариант проведения практических занятий с использованием заданий открытого типа для развития изобретательского творчества и формирования инновационного менталитета обучающегося |
Abstract (in another language): | The article under consideration deals with heuristic learning as a means of unlocking students’ creative intelligence in the process of learning a foreign language. The author provides a sample lesson plan based on open tasks that aim at developing learners’ inventive skills and shaping their innovative mentality |
Description: | Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/278200 |
ISBN: | 978-985-881-267-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
148-154.pdf | 378,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.