Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/278200
Title: Творческий потенциал студента и его раскрытие в условиях реализации технологии эвристического обучения
Other Titles: Students’ creative intelligence and ways to unlock it by means of heuristic learning / N.P. Tesliuk
Authors: Теслюк, Н. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 17–18 марта 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 148-154.
Abstract: Статья посвящена рассмотрению технологии эвристического обучения как одному из способов раскрытия творческого потенциала студента при изучении иностранного языка. Представлен вариант проведения практических занятий с использованием заданий открытого типа для развития изобретательского творчества и формирования инновационного менталитета обучающегося
Abstract (in another language): The article under consideration deals with heuristic learning as a means of unlocking students’ creative intelligence in the process of learning a foreign language. The author provides a sample lesson plan based on open tasks that aim at developing learners’ inventive skills and shaping their innovative mentality
Description: Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/278200
ISBN: 978-985-881-267-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
148-154.pdf378,11 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.