Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/275271
Title: | Научное руководство бакалаврами в университетах Китая как инновация в процессе подготовки современных специалистов |
Other Titles: | Scientific management of bache lors at Chinese universities as an innovation in the process of training modern specialists / Menglin Xu, Chenlin Chen |
Authors: | Менглин Сюй Ченьлин Чень |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Комплексное изучение отдельных стран и регионов |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2021. – № 2. – С. 48-52 |
Abstract: | Анализируются результаты внедрения системы научного руководства бакалаврами в университетах Китая. Образовательная практика показывает, что наставничество содействует росту эффективности как в собственно академической, так и в воспитательно-идеологической сфере. В то же время существуют некоторые сложности с определением обязанностей научного руководителя. В связи с этим предлагаются такие шаги по улучшению системы, как продвижение концепции наставничества, разумное распределение числа студентов на одного преподавателя во избежание излишней нагрузки на него, улучшение условий работы, создание прозрачного механизма контроля и поощрения наставников и др. |
Abstract (in another language): | The results of the implementation of the system of scientific management of bachelors in universities of the People’s Republic of China are analysed. Educational practice shows that the system of scientific management of bachelors contri butes to the growth of efficiency both in the field of academic proper and in terms of educational and ideological. At the same time, there are some difficulties with defining the responsibilities of a student’s supervisor. Therefore, the article suggests some steps to improve the system, such as increasing the publicity of the relevant work, a reasonable distribution of the number of teachers to guide students, improving working conditions, creating a transparent mechanism for monitoring and encouraging, etc. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/275271 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021, №2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.