Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/273434
Title: Рекламная коммуникация как институциональный тип дискурса
Other Titles: Advertising communication as an institutional type of discourse / T. V. Saladounikava, A. S. Koziuk, R. G. Astapchuk
Authors: Солодовникова, Т. В.
Козюк, А. С.
Остапчук, Р. Г.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2021
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка – 2021 : стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 23-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 100-годдзю Берарус. дзярж. ун-та, Мінск, 11 лістап. 2021 г. / Беларус. дзярж. ун­т ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2021. – С. 373-376.
Abstract: Представлено обоснование рекламной коммуникации как институционального типа дискурса. Отмечается, что институциональный подход позволит установить принципиальное отличие рекламного дискурса от иных институциональных дискурсов, выявить и усовершенствовать используемые дискурсивные практики, повысить их коммуникативную эффективность и социальную значимость
Abstract (in another language): The substantiation of advertising communication as an institutional type of discourse is presented. It is noted that the institutional approach will make it possible to establish the fundamental difference between the advertising discourse and other institutional discourses, to identify and improve the used discursive practices, to increase their communicative efficiency and social significance
Description: Частка І. Раздзел IV. Медыялінгвістыка і рэдагаванне
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/273434
ISBN: 978-985-881-229-4
Sponsorship: Статья подготовлена при финансовой поддержке Белорусского республиканского фонда фундаментальных исследований в рамках проекта «Рекламная коммуникация как результат моделирования информационно-коммуникативного пространства» («Ученый – 2021», № Г21У-001 от 01.07.2021)
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Журналістыка – 2021: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
373-376.pdf337,26 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.