Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271348
Title: Системно-структурный подход в образовании
Other Titles: System-structural approach in education / L. А. Radionova, O. N.Radionova
Authors: Радионова, Л. А.
Радионова, О. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Романия: языковое и культурное наследие – 2021 [Электронный ресурс] : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 6 мая 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Лапунова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 179-186.
Abstract: В статье рассматривается инновационно-опережающая модель образования, когда содержание образования должно включать все наиболее новое фундаментальное и междисциплинарное общее. Показано, что новую информацию необходимо генерировать не только в науке, но и в самом образовательном процессе. Образование рассматривается в историко-философском контексте не только как индивидуальная, общественная, но и как всеобщая мироустроительная форма развития, то есть с точки зрения онтологического подхода, образование должно иметь целью формирование человека
Abstract (in another language): The article considers an innovative and anticipatory model of education, when the content of education should include the most recent fundamental and interdisciplinary general. It is shown that new information must be generated not only in science, but also in the educational process itself. Education is considered in the historical and philosophical context not only as an individual, social, but also a universal world-form of development, that is, from the point of view of the ontological approach, education should aim at the formation of man
Description: Раздел 3. Лингвострановедческий и социокультурный компоненты в практике обучения иностранным языкам
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271348
ISBN: 978-985-881-223-2
Appears in Collections:2021. Романия: языковое и культурное наследие

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
179-186.pdf637,15 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.