Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/271218
Title: | Ментальные карты как способ визуализации учебного материала на уроках истории |
Other Titles: | Mental maps as a method for visualizing learning material in history lessons / T.D. Sviryd |
Authors: | Свирид, Т. Д. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 119-124. |
Abstract: | В статье рассказывается об использовании ментальных карт в учебной деятельности как эффективного способа визуализации учебного материала. Сформулирован ряд методических рекомендаций по эффективному применению ментальных карт в процессе обучения истории |
Abstract (in another language): | The article describes the use of mental maps in educational activities as an effective way to visualize educational material. A number of methodological recommendations for the effective use of mental maps in the process of teaching history have been formulated |
Description: | Раздел 2. Интегративная сущность современного гуманитарного знания и его дидактические аспекты = Section 2. Integrative essence of modern humanitarian knowledge and its didactic aspects |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/271218 |
ISBN: | 978-985-881-213-3 |
Appears in Collections: | 2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
119-124.pdf | 449,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.