Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271218
Title: Ментальные карты как способ визуализации учебного материала на уроках истории
Other Titles: Mental maps as a method for visualizing learning material in history lessons / T.D. Sviryd
Authors: Свирид, Т. Д.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 119-124.
Abstract: В статье рассказывается об использовании ментальных карт в учебной деятельности как эффективного способа визуализации учебного материала. Сформулирован ряд методических рекомендаций по эффективному применению ментальных карт в процессе обучения истории
Abstract (in another language): The article describes the use of mental maps in educational activities as an effective way to visualize educational material. A number of methodological recommendations for the effective use of mental maps in the process of teaching history have been formulated
Description: Раздел 2. Интегративная сущность современного гуманитарного знания и его дидактические аспекты = Section 2. Integrative essence of modern humanitarian knowledge and its didactic aspects
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271218
ISBN: 978-985-881-213-3
Appears in Collections:2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
119-124.pdf449,55 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.